Lokakuun kuukausitiedote

3. Ensi vuoden hallitus valitaan syyskokouksessa
  5. Tradenomiopiskelijat -lista TUOn edustajistoon

1 Täysi hyöty liiton eduista

Olethan muistanut hyödyntää Tradenomiopiskelijaliiton tarjoamia etuja? Muistitko, että Kulta-jäsenenä sinulla on tapaturma- ja matkustajavakuutus vapaa-ajalle? Entä tiesitkö, että saat halutessasi henkilökohtaista uraohjausta liiton asiantuntijalta?

Kulta-jäsenenä käytössäsi on muun muassa nämä:

• Henkilökohtainen uraohjaus
  • Työelämän oikeusturva- ja vastuuvakuutus
  • Vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutus
  • Palkkaneuvonta
  • Tradenomilehti

Katso kaikki edut jäsentasoittain täältä!

Voit päivittää jäsentasosi koska vain täältä.

Jäsenyyteen liittyvissä asioissa voit olla koska vain yhteydessä meihin FB-viestitse, sähköpostitse hallitus(at)opiskelijayhdistystrade.fi tai tulla käymään toimistollamme Lemminkäisenkadulla tai Sepänkadulla!

Uudet, ihanat ja innokkaat tradenomiopiskelijat aloittivat elokuun lopulla opintonsa! Toivotimme uudet tervetulleeksi Tradeinfoissa ja mahtavien tuutorien järjestämissä illanvietoissa. Aloitusviikot huipentuivat Kaupunkikierrokseen, jonne osallistui arviolta 300 uutta tradenomiopiskelijaa. Haalareita tilattiin tänä vuonna ennätykselliset 377 kappaletta, jotka uudet saavat jalkaansa perinteikkäällä Haalarikastajaisristeilyllä lokakuun lopulla. Vielä kerran teille uusille: Lämpimästi tervetuloa Tradeperheeseen! 🙂

Syksyn tulo tarkoittaa opiskelijalle yleensä kiireitä, lähestyviä deadlineja ja taidokkaampaa ajanhallintaa. Se myös kuitenkin tuo tullessaan freesin, uuden alun tunteen, mukavat hetket koulukavereiden kanssa, sekä lukuisat opiskelijatapahtumat! Mahtavaa syksyä kaikille! Muistetaan pitää itsestä ja toisista huolta. 🙂

Otathan rohkeasti yhteyttä minuun tai kehen tahansa hallituslaiseen, jos huomaat koulutukseen, tiloihin tai mihin tahansa Turun ammattikorkeakoulun tradenomiopiskelijan maailmaan liittyvissä asioissa kehitettävää!

Johanna Järäinen/Puheenjohtaja

pj@opiskelijayhdistystrade.fi

3. Ensi vuoden hallitus valitaan syyskokouksessa

Opiskelijayhdistys Trade ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään maanantaina 30.10. klo 17:00 Lemminkäisenkadun kampuksella.

Kokoukseen ovat tervetulleita kaikki Traden jäsenet. Syyskokouksessa muun muassa vahvistetaan toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2018. Ja tietysti… valitaan hallitus vuodelle 2018!

Miten hallitus valitaan?

Jokaisella syyskokoukseen osallistuvalla Traden jäsenellä on äänioikeus ja äänestykset tapahtuvat suljetulla lippuäänestyksellä.

Ensin valitaan puheenjohtaja erillisessä vaalissa, jossa hakijat kutsutaan eteen ja heille saa esittää kysymyksiä. Puheenjohtajan valinnan jälkeen valitaan varapuheenjohtaja samalla menetelmällä.

Seuraavaksi päätetään tulevan hallituksen koko. Hallitus voi koostua varsinaisista jäsenistä sekä varajäsenistä. Esimerkki: Viime vuoden syyskokouksessa päätettiin vuoden 2017 hallituksen kooksi 9 (1+1+7), kaikki varsinaisia jäseniä.

Hallituksen valinnassa hakijat kutsutaan eteen ja heille saa esittää kysymyksiä. Kysymysten jälkeen on äänestyksen aika. Jos hallituksen yhteiskooksi olisi päätetty 9 (1+1+7), äänestysvaiheessa jokainen äänioikeutettu voi kirjoittaa lapulle 1-7 henkilöiden nimet, jotka haluaa nähdä Traden vuoden 2018 hallituksessa.

25.9 – 8.10 Tradenomiviikot

Maanantai 2.10. KICK OFF 2018

Tradenomiopiskelija! Kiinnostaako aktiivitoiminta ja asioihin vaikuttaminen? Mikä on opiskelijakunnan edustajisto ja mitä siellä tehdään? Miten Turun AMK:sta saisi paremman paikan opiskella?

Tervetuloa viettämään iltaa Portin alakertaan ja kuulemaan millä eri tavoin on mahdollista lähteä mukaan vaikuttamistoimintaan! Ilmoittaudu mukaan tapahtumasta löytyvästä linkistä: https://www.facebook.com/events/134640997157758/?fref=ts

Tiistai 3.10. Lidl Business Breakfast

Saamme vieraita Suomen Lidlin pääkonttorilta ja haluamme kutsua sinut nauttimaan kanssamme aamupalaa ja kuuntelemaan millaisia erilaisia työtehtäviä Lidl voi tradenomeille tarjota. Tilaisuus Lemminkäisenkadulla klo 10 alkaen! Lisätietoa ja ilmoittautumisohjeet löydät täältä: https://www.facebook.com/events/359122321176042/?fref=ts

Tiistai 3.10. Tapaa liiketalouden alumni!

Traden ja Turun Seudun Tradenomien ständi Lemminkäisenkadun kampuksella tiistaina klo 12-13:30. Tule moikkaamaan ja osallistumaan kilpailuihin joista voit voittaa huippupalkintoja!

Tiistai 3.10. Insinöörit VS Tradenomit Liikuntavuoro

Tervetuloa liikkumaan mukavassa porukassa jälleen tänäkin tiistaina! Liikuntavuoro järjestetään viikoittain vaihtuvilla lajeilla. Lisätietoa liikuntavuorosta ja pelattavista lajeista löydät täältä: https://www.facebook.com/InsinooritVSTradenomitLiikuntavuoro/?fref=ts

Keskiviikko 4.10. Tapaa tietojenkäsittelyn alumni!

Traden ja Turun Seudun Tradenomien ständi ICT-talolla klo 10-13. Tule moikkaamaan ja osallistumaan kilpailuihin joista voit voittaa huippupalkintoja!

Keskiviikko 4.10. Business excu OP Turun Seutu

Lähde kanssamme yritysvierailulle Turun Seudun Osuuspankkiin! Iltapäivän aiheina ovat muun muassa tradenomien mahdollisuudet työllistyä Osuuspankissa sekä aina yhtä mielenkiintoiset uratarinat. Ennakkoilmoittautuminen ja lisätiedot täältä: https://www.facebook.com/events/1463831900359798/?fref=ts

5.-7.10 TRADE goes Tradenologia

Huomio Turusta Tradenologiaan matkaaja! Meillä on vielä muutama paikka vapaana meno-paluu bussista Vaasaan Tradenologiaan. TROLin Kulta- ja Musta-jäsenille kyyti on täysin ILMAINEN! Kysy vapaita paikkoja Facebook-viestillä (Opiskelijayhdistys Trade ry) tai sähköpostilla hallitus@opiskelijayhdistystrade.fi.

Kyydin tiedot: https://www.facebook.com/events/827259487399228/?fref=ts

Mikä ihmeen Tradenologia? Vuosittainen, koko Suomen tradenomiopiskelijat yhteentuova huikea Tradenologia on ihan pian täällä! Tänä vuonna se järjestetään Vaasassa Vaasan tradenomiopiskelijat VATO ry:n toimesta.

12.10. ALV 15.0

Legendaariset ALV-bileet ovat taas täällä!

Jo 15. kertaa järjestettävä ALV on tapahtuma, jossa haalarit voi jättää kaappiin ja kaivaa kaapista vähän parempaa päälle!

Torstaina 12.10. juhlitaan kahdessa kerroksessa, joten tylsää ei näissä bileissä taatusti ole!

30.10. klo 17:00 Traden syyskokous

26.-27.10 Haalarinkastajaisristeily

On aika nostaa ankkurit ja lähteä seilaamaan uusien tradenomiopiskelijoiden kunniaksi!

Risteily on tarkoitettu ensisijaisesti ekan vuoden opiskelijoille.

23h risteily torstai 26.10. iltalähdöllä, laivana MS Baltic Princess.

Ohjelmassa mm. LEGENDAARINEN HAALARIVALA

Risteily on loppuunmyyty

23.11 Pikkarit

5.  Tradenomiopiskelijat -lista TUOn edustajistoon

Tradenomiopiskelijoilla on jälleen oma lista tämän vuoden edustajistovaaleissa!

Ehdolle opiskelijakunnan edustajistoon voi asettua ketä tahansa opiskelijakunnan jäsen. Olet jäsen, mikäli sinulla on voimassa oleva opiskelijakortti. Ehdokasasettelu alkaa 2.10.2017 ja päättyy 13.10.

Edustajisto on ikään kuin opiskelijakunnan eduskunta, joka päättää esimerkiksi opiskelijakunnan toimintasuunnitelmasta, talousarviosta ja henkilövalinnoista.

PSST! Tule maanantaina 2.10. klo 17:00 alkaen Kick Off 2018 aktiivitoiminnan lähtölaukaisuun kanssamme Anniskeluliike Porttiin niin kuulet lisää myös tästä. 🙂 Ennakkoilmoittautuminen ja lisätietoa löydät täältä: https://www.facebook.com/events/134640997157758/?fref=ts

Lisää edustajistosta, sen tehtävistä ja edustajistovaalien aikataulusta voit lukea Opiskelijakunta TUOn sivuilta: https://opiskelijakunta.net/edustajistovaalit/

Facebook: https://www.facebook.com/opiskelijayhdistystrade

Instagram: https://www.instagram.com/opiskelijayhdistystrade

Twitter: https://twitter.com/tradetiedotus

Monthly info: October

A great of autumn to everyone! 🙂

1. Get the full benefit from the union
  2. What’s up at the Board
  3. Next year’s board will be chosen in the fall assembly
  4. Events
  5. BBA -students’ list in TUO’s representatives
  6. Follow us in social media

1. Get the full benefit from the union

We hope you’ve remembered to use your benefits provided by the The National Union of BBA Students. Did you remember, that as a gold-level member you have the accident- and travel insurance for your free time? How about did you know, that you can get on-demand career guidance from a union expert?

As a gold member, you get the use of for example:

• Personal career guidance
  • Working life legal protection and liability insurance
  • Free time accident and travel insurance
  • Salary advice
  • BBA magazine

You can check out all the benefits sorted by membership levels here! http://www.trol.fi/en/jasenyys/jasenedut-ja-palvelut/

You can update your membership level at any time here.  https://asiointi.tral.fi/

You can also contact us on the subject of membership through a FB message, by email hallitus(at)opiskelijayhdistystrade.fi or come and visit us at our offices at Lemminkäisenkatu or Sepänkatu!

2. What’s up at the Board

The new, wonderful and enthusiastic BBA students began their studies at the end of August! We welcomed you in the Trade Info and in the evening entertainment organized by the great tutors. The opening weeks culminated in the City Tour, with an estimate of 300 new Bachelors of Business Studies. A record-breaking total of 377 new student overalls were ordered this year, which the new students will be able to put on  at the traditional Overall Baptism -Cruise in late October. And then once more: We warmly welcome you to the Trade family! 🙂

The approach of Fall usually means that the students are really busy with approaching deadlines and more time-consuming activities. But it also brings a new and fresh feeling of a new beginning with it, great moments with your schoolmates and on top of all, plenty of student activities!

We wish a great start of fall to all of you! Let’s remember to take care of each other! 🙂

Please feel free to contact me or any member of the board if you find out any improvement ideas for education, premises or anything in the affairs of the Turku University of Applied Sciences!

Johanna Järäinen / Chairman

pj@opiskelijayhdistystrade.fi

3. Next year’s board will be chosen in the fall assembly

The Statutory Autumn meeting of the Student Association Trade will be held on Monday 30 October, at 5:00 pm on the Lemminkäinenkatu campus.

All Trade members are welcome to the meeting. In the September meeting, for example, and action plan and a budget for 2018 will be established. And of course.. The board will be elected for 2018!

How is the board elected?

Every member of Trade who participates in the September meeting has the right to vote and the votes take place by closed ballot.

First the chairman is elected in a seperate election, where the applicants are invited and asked questions. After the chairman’s election, the vice-chairman is elected by the same method.

Next, the size of the upcoming board will be decided. The board may consist of ordinary members and alternate members. For example: In the autumn of last year’s meeting, the size of the board was chosen to be 9  (1 + 1 + 7)  for the year 2017. All of the members being actual members.

In the selection of the board, applicants are called forward and asked questions. After the questions is the time for votes. If 9 (1 + 1 + 7) would have been decided by the board to be the size of the board, each voting member can write from 1 to 7 names on their vote, on who they would like to see on the next year’s board.

4. Events

25.9-8.10 BBA Studentweeks

2.10 KICK OFF 2018

BBA student! Are you interested in active activity and acting on things? What is the Student council representative and what does it do? How would Turku University of Applied Sciences become a better place to study?

Welcome to spend the evening at the downstairs of Portti and hear about different possible ways of getting involved in influential activities! Sign up at the link below:

5.-7.10 Trade goes Tradenologia

Attetion from Turku to Tradenologia traveler!

We still have a few places free in the bus to and from Tradenologia in Vaasa. For TROL’s Gold and Black members, the ride is completely FREE! Ask for the free places via Facebook (Studen Association Trade) or by email at hallitus@opiskelijayhdistystrade.fi

Tour details: https://www.facebook.com/events/827259487399228/?fref=ts

What is Tradenologia?

The annual event that brings together all the BBA students around Finland! This year it will be held in Vaasa by the Vaasa BBA students VATO!

12.10. ALV 15.0

The legendary ALV party is here again!

Already for the 15th time ALV is an event where the overalls can be left in the cabinet and dig out something a bit better!

On thursday 12.10 we will be celebrating in 2 floors so it’s guaranteed that this party won’t become boring!

26.-27.10 Studentoverall baptism cruise

23.11 Pikkarit

5. BBA -students’ list in TUO’s representatives

The BBA-students once again have their own list in this year’s representative election!

Any member of the student union may run for representatives. You are a member, if you have a valid student card. The nomination will start on October 2, 2017 and end on October 13.

The representative body is like a student parliament, which decides, for example, on a student union’s action plan, budget and personal choices.

On Monday 2.10 starting at 17:00 in Portti, we are organizing a Kick Off 2018 -event. Kick Off is a launch event for active activity, where you can hear more about all of this. The advance registration and more info can be found here: https://www.facebook.com/events/134640997157758/?fref=ts

More information about the representatives, its functions and the timetable of the electoral reform can be found on Student Union TUO:s page: https://opiskelijakunta.net/en/council_election/

Facebook: https://www.facebook.com/opiskelijayhdistystrade

Instagram: https://www.instagram.com/opiskelijayhdistystrade