Joulukuun kuukausitiedote

1. Valmistumassa? Päivitä täysjäsenyyteen!

1.Valmistumassa? Päivitä jäsenyytesi Tradenomiliiton täysjäsenyyteen!

Ovatko opintosi lähellä päättymistä? Onko koulutuksesi opparin palautusta vaille valmis? Mikäli vastasit myöntävästi, niin nyt on täydellinen aika alkaa päivittää statuksesi TROLin opiskelijajäsenestä TRALin täysjäseneksi.

Kun olet TRALin täysjäsen, saat käyttöösi kaikki TRALin jäsenpalvelut ja edut, kuten:

• Ura- ja koulutuspalvelut
  • Lakipalvelut
  • Työttömyysturvan
  • Työhyvinvointipalvelut
  • Yrittäjyyspalvelut
  • Vakuutusturva ja pankkipalvelut
  • Jäsenetulehdet

Ja paljon muita mahtavia jäsenpalveluita.

Tradenomiliiton täysjäsenyys on edullinen, pyörien 33€ kuukausihinnassa, ja liittyminen on nyt helpompaa kuin koskaan ennen!

Liittyäksesi Tradenomiliiton täysjäseneksi, navigoi tiesi TRALin 24/7 sähköiseen asiointiin sivun oikeassa yläkulmassa sivulla http://www.tral.fi/ . Tätä kautta jäsenlajin muutos täysjäseneksi käy helpoiten! Mikäli päivität jäsentasosi sähköisen asioinnin kautta, laitathan lisätietokenttään tekstin “Opiskelijayhdistys Trade ry”, niin voimme kerätä tietoa täysjäsenyyteen päivittäneiden jäsentemme määrästä.

Liityttyäsi Tradenomiliiton jäseneksi, mikäli asut turun alueella, voit liittyä myös Turun Seudun Tradenomien jäseneksi. Turun Seudun Tradenomit ei kerää erillistä jäsenmaksua, vaan liittymisen voi tehdä vaivattomasti TRALin sivujen sähköisessä asioinnissa päivittämällä henkilötietoihisi paikallisyhdistykseksi Turun Seudun Tradenomit.

Eli nyt ei muuta kuin liittymään liiton jäseneksi, ja ottamaan kaikki hyöty irti Tradenomiliiton palveluista ja eduista!

Vuosi alkaa lähennellä loppuaan ja kohta on aika siirtyä Joulun viettoon. Aika on mennyt todella nopeasti, mutta vuoden aikana on kerennyt tapahtua vaikka mitä siistiä! Tässä muutamia yksittäisiä nostoja kuluneesta vuodesta.

Vuonna 2017 nimettiin kaksi uutta vastuualuetta: alumnitoiminta & yritysyhteistyö. Molemmat lähtivät hyvin käyntiin ja niille on luotu vahvat pohjat.

Viikottainen Insinöörit vs Tradenomit -liikuntavuoro sekä kuukausittainen Musavisa jatkuivat vuoden alusta normaaliin tapaansa. Musavisaa jatkettiin Kultaisen hirven lopetettua keskustan The Cow -ravintolassa. Aloimme järjestää lautapeli-iltaa yhdessä muiden Lemminkäisenkadun koulutusalayhdistysten kanssa helmikuusta alkaen. Tammikuussa Pulkkis starttasi Traden bilekauden, joka jatkui ruuan ja laulun merkeissä helmikuussa Ystävät Päissään -sitseillä Turun Opiskelevien Muotoilijoiden TOM ry:n kanssa, sekä maaliskuussa St. Patrick’s Day -sitseillä Turun Insinööriopiskelijat TIO ry:n kanssa.

Tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös muillakin kuin tuutoreilla oli mahdollisuus olla mukana Traden toiminnassa! Traden jäsenaktiivit -yhteisö perustettiin, jonne oli (ja on jatkossakin!) tervetulleita kaikki toiminnasta kiinnostuneet jäsenet. Traden jäsenaktiivit ovat päässeet auttamaan tapahtumien järjestämisessä, päivystämään toimistolla ja osallistumaan toiminnan kehittämiseen.

Alkuvuodesta hallituksen työn alla oli viestinnän kehittäminen. Traden 20v. juhlavuoden jälkeen loimme Tradelle uuden visuaalisen ilmeen, jota hyödynnämme jatkuvasti viestinnässämme, muun muassa sosiaalisessa mediassa. Otimme twitterin takaisin aktiiviseen käyttöön ja aloimme hyödyntää Instagramin stories -ominaisuutta. Viimeistelimme vuonna 2016 alkaneen nettisivu- ja jäsenrekisteriprojektin, joka mahdollistaa kuukausitiedotteiden lähettämisen kaikille jäsenille suoraan sähköpostitse. Lisäksi yhdistyksen kevätkokouksessa hyväksyttiin hallitusta ohjaava dokumentti viestintäsuunnitelma.

Mainitaan nyt alkuvuodesta vielä, että keväällä saimme yhdistyksellemme Y-tunnuksen, sekä maksupäätteet käyttöön toimistoillemme!

Syyslukukauden starttasi aloituspäivät, jolloin toivotimme uudet tradenomiopiskelijat tervetulleeksi Tradeperheeseen. Toivottavasti tänäkin vuonna monelle jäi aloituspäivistä ja perinteisestä Kaupunkikierroksesta huikeat muistot! Tradenkeltaisia haalareita tilattiin huimat 377 kappaletta.

Syksyllä vietettiin Tradenomiviikkoja ympäri Suomea, jonka aikana järjestimme yritysvierailuja, ständejä Turun Seudun Tradenomien ja Tradenomiopiskelijaliitto TROLin kanssa, sekä kiitosta saaneen cocktailkoulutuksen ravintola The Cow’ssa. Tradenomiviikot huipentuivat valtakunnalliseen tradenomiopiskelijoiden tapahtumaan, Tradenologiaan, joka järjestettiin tänä vuonna Vaasassa. Lokakuussa risteiltiin uusien opiskelijoiden kunniaksi ja kahden kerroksen bileet, ALVit ja Pikkarit kokosivat tradenomiopiskelijat ja tradenomiopiskelijanmieliset jälleen yhdessä juhlistamaan loppuvuodesta.

Ensi vuodesta on tulossa vähintäänkin yhtä mahtava! Ihanaa Joulua ja hyvää uutta vuotta teille kaikille Tradelaisille. <3

PS. Muistathan olla yhteydessä meihin mikäli huomaat kehittämiskohteita koulutuksessasi tai muussa Tradenomiopiskelijan maailmaan koskettavissa asioissa: hallitus(at)opiskelijayhdistystrade.fi

• Traden Hallitus 2017

11.12 Lautapeli ilta

Joka kuukauden toisena maanantaina järjestetään Lempparin koularitiloissa (A174) ja sen läheisyydessä lautapeli-illat, jonka myötä pääset haastamaan itsesi ja kaverisi lempipelissäsi, näkemään uusia tuttavuuksia ja nauttimaan pientä naposteltavaa meidän piikkiin. Voiko lautapelejä muka koskaan pelata liikaa?

Tuo halutessasi oma lempparipelisi ja haasta kanssakilpailijat. Kuka onkaan Lempparin kingi Aliaksessa tai vaikka Twisterissä? Vai onko sulla joku semmonen peli mistä me ei olla koskaan kuultukaan?

Tämä on tämän syksyn viimeinen lautapeli-ilta, eli mikäli olet epäröinyt tulemista, niin nyt on täydellinen aika tulla! 🙂

13.12. Musavisa

Opiskelijayhdistys Trade ry ja The Cow järjestävät kauden neljännen musavisan keskiviikkona 13.12. kello 19.00 alkaen. Muistathan saapua ajoissa paikalle, sillä parhaat paikat viedään nopeasti!

Kisailu tapahtuu noin neljän (4) hengen joukkueissa. Osallistuminen on maksutonta. Kisaamaan ovat tervetulleita kaikki, jotka tietävät tai luulevat tietävänsä jotain musiikista

Liikuntavuorot jatkuvat normaaliin tapaan joka tiistai 19.12  asti!

Monthly info: December 2017

1. Graduating? Upgrade to the full membership!
  2. What’s up at the board
  3. Upcoming events
  4. Follow us in social media

1. Graduating? Upgrade to the full membership!

Are your studies close to completion? Is your school one thesis away from finished? If you answered yes, then it is time for you to update your student from a student member for TROL into a full member of TRAL.

As a full member of  TRAL, The Union of Professional Business Graduates, you will get full access into a large array of services and benefits such as:

• Carreer and education services
  • Legal services
  • Unemployment insurances
  • Occupational wellbeing services
  • Enterprise services
  • Insurance coverage and banking services

And many other great membership benefits.

The full membership of TRAL is as cheap as 33€ a month and joining is easier than ever.

To join TRAL as a full member, navigate your way to TRAL’s 24/7 e-services at the top right of the page http://www.tral.fi/ . here you can change yourself into a full member easily! If you are updating your membership through the electronic services, make sure to enter “Opiskelijayhdistys Trade ry” in the additional information field, so we get information on the amount of people who have updated from our student association.

Now is a better time than ever to become a member of TRAL, so what are you still waiting for!

2. What’s up at the board

The year is starting to come to a close and it is time to move to celebrating Christmas. Time has gone really fast, but during the year there has happened all sorts of cool stuff! Here are a few individual events from the past year.

In the year 2017, two new areas of responsibility were named: The Alumns and company co-operation. They both have started out really well and have had strong bases.

The weekly engineers vs BBA students sports shifts and the monthly music quizzes were continued from the start of the year in traditional fashion. The music quiz was moved into The Cow in central Turku after Kultainen Hirvi closed its doors.

We also started organizing a board game evening with other educational associations in Lemminkäisenkatu from February onwards. In January, Pulkkis started the Trade party-season, which continued with food and song in Februarys Ystävät päissään -sits with TOM, and also in St Patrick’s day sits in March with TIO.

This year, for the first time, people beside the tutors had a chance to participate in the Trade’s operations! The Trade actives -community was established, which welcomed everyone interested in the activities. The Trade actives have been able to help arrange events, help around the office and participate in the development of our activities.

In the early part of the year, the development of communications was under work. After the Trade 20th anniversary, we created a new Visual outlook for Trade, which we use continuously in our communications, for example in social media. We also started activating our twitter presence after a hiatus, and also started using Instagram’s stories -feature. On top of these updates, we also finished our web page and member registry -project, which was started in 2016. The member registry allows us to send Monthly information packages to our members via email. On top of all these, in the spring meeting there was also approved a instructive document on our communication plan.

On top of all that happened at the start of 2017, we also obtained a business identity code and payment terminal for our student association.

The autumn semester started with the starting days, where we welcomed the new BBA students into the Trade family. We hope that this year, like many years before were memorable for our members. A total of 377 yellow Trade overalls were ordered for our new freshmen.

During Autumn we celebrated Business Student weeks around Finland, during which we organized business visits, had stands with the Turku area BBA-professionals and TROL. We also organized a well.-received cocktail training at the Cow. The business student weeks culminated into a national event for all BBA-students, Tradenologia, which was organized in Vaasa this year. During October, there was a cruise organized for our new freshmen, as well as two two-storey parties, ALV and Pikkarit. The parties brought together all BBA -students to celebrate together.

Next year is going to be as great as this year, if not even better! Have a great christmas and a happy new year everyone! <3

PS. Remember to contact us if you discover a need for improvement in any area in your education or any other subject present in the world of BBA students at hallitus(at)opiskelijayhdistystrade.fi

• Trade Board 2017

3. Upcoming events

11.12 Board game Night at Lemminkäisenkatu campus

Every second monday of each month is a board game night! Come join us in a fun board gaming environment at Lemminkäisenkatu campus.

Play the games provided or bring your own!

13.12. Musavisa

The sports shifts will be continuing in familiar fashion, every tuesday until 19th of December!

Facebook: https://www.facebook.com/opiskelijayhdistystrade

Instagram: https://www.instagram.com/opiskelijayhdistystrade