Huhtikuun kuukausitiedote

Mahtavaa kevään alkua kaikille! 🙂

Traden kuukausitiedote on nimensä mukaan kuukausittain ilmestyvä tietopaketti Opiskelijayhdistys Traden toiminnasta. Kuukausitiedoitteen lukeminen on parhaita tapoja pysyä kartalla kaikista Traden menoista ja tapahtumista.

1. Mustajäsenyys
  3. Tapahtumat
  4. Jäsenkysely

1 Mustajäsenyys

Käytkö töissä opiskelujen ohella, menet kesällä töihin, tai suoritat palkallista harjoittelua? Jos vastasit mihinkään näistä kysymyksistä kyllä, on kannattavaa päivittää Tradenomiopiskelijaliiton jäsenyytesi Musta-tasolle. Musta-taso sisältää kaikki Kulta- ja Hopea-tason edut ja sen lisäksi työttömyyskassan jäsenyyden.

Työttömyyskassaan vaaditaan 26 työviikkoa, jolloin sinulle tulee 18h työntekoa tuntia täyteen. Sen voi opiskelijan näkökulmasta kätevästi kerryttää osissa, joten se tulee helposti täyteen opiskeluiden aikana. Musta-tason jäsenyys maksaa vain 114€/vuosi, ja senkin voi maksaa vuoden aikana osissa.

Tämä on siis kaikkien muiden jäsenetujen lisäksi siis myös hinnaltaan edullisempi, kuin vastaavat työttömyyskassat. Ja pienenä vinkkinä sinulle se, että se maksaa itsensä takaisin, jos joudut olemaan yhdenkin kuukauden työttömänä opiskeluiden jälkeen.

Voit tehdä itsestäsi mustajäsenen vaikka heti osoitteessa http://www.trol.fi/jasenyys/jasenedut-ja-palvelut/

2 Hallituksen kuulumiset

Opiskelijayhdistys Traden hallitus valitaan joka vuosi yhdistyksen syyskokouksessa, ja uudet toimijat päästetään vauhtiin heti vuoden alussa. Olemme täksi vuodeksi saaneet myös mukavasti uusia innokkaita toimijoita mukaan!

I present to you… Traden hallitus 2017:

Johanna Järäinen, PJ / Koulutus- ja sosiaalipolitiikka

Tero Loponen, VPJ / Jäsenhankinta

Essi Kainulainen, Sihteeri

Karoliina Lehtinen, Rahastonhoitaja

Janne Virkki, Huvi- ja tapahtumavastaava / Liikuntavastaava

Viktor Nieminen, Huvi- ja tapahtumavastaava

Matias Huhta, Viestintä / Tietojenkäsittelyn tuutorivastaava

Roosa Lönnqvist, Yritysyhteistyö / Haalarivastaava

Oskari Viitaniemi, Alumnivastaava

Janika Paukku, Myynnin tuutorivastaava

Jonne Perkola, Liiketoiminnan logistiikan tuutorivastaava

Marjo-Riitta Reijonen, Salon liiketalouden tuutorivastaava

Minna Kankaala, Tietojenkäsittelyn tuutorivastaava

Satu Heikkinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan tuutorivastaava

Vilja Riuttala, Turun liiketalouden tuutorivastaava

Tänä vuonna nimettiin kaksi uutta vastuualuetta, joita viimeisimpinä vuosina ei ole ollut. Kokonaan uutena alumnitoiminta, jonka tavoitteena on edistää paikallisten tradenomiopiskelijoiden suhteita työelämässä oleviin tradenomeihin, sekä muun muassa luoda paikallista tradenomikulttuuria ja yhteisöä Turkuun.

Toisen uuden vastuualueen, yritysyhteistyön tavoitteena on edistää yhteistyötä yritysten kanssa. Pyritään tarjoamaan yritysvierailuja ja välittämään jäsenistöä kiinnostavia harjoittelu- ja työpaikkoja.

Mitä on meneillään?

Olemme saaneet yhdistyksellemme Y-tunnuksen, hurray! Osaksi tämän hankkimisen taustalla on tarve mahdollistaa maksaminen toimistoilla myös kortilla ja tehdä asiointi näin paljon sujuvammaksi. Maksupäätteet ovat jo matkalla ja niitä päästään kohta testailemaan.

Pyrimme kevään aikana (ja toki sen jälkeen jatkuvasti) kehittämään viestintäämme. Olemme hallituksen kanssa valmistelleet viestintäsuunnitelmaa nykyisen ja tulevaisuuden hallitusten jokapäiväistä viestintää tukemaan, ja esitämme sen hyväksyttäväksi yhdistyksen sääntömääräisessä kevätkokouksessa 18. huhtikuuta.

Uudet nettisivut www.opiskelijayhdistystrade.fi ovat viimeisiä silauksia vaille valmiit, käyhän tutustumassa! Olemme lisäksi hankkimassa uutta jäsenrekisteriä, jonka avulla tämänkaltaisen kuukausitiedotteen lähettäminen onnistuu lähitulevaisuudessa suoraan sinun sähköpostiisi.

Haluaisitko sinä mukaan Traden toimintaan?

Tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös muillakin kuin tuutoreilla on mahdollisuus olla mukana Traden toiminnassa! Halutessasi pääset auttamaan tapahtumien järjestämisessä, päivystämään toimistolla ja osallistumaan toiminnan kehittämiseen. Traden Aktiivina pääset näkemään toimintaa lähempää, ja kuka tietää, ehkä haet ensi syksyllä yhdistyksen syyskokouksessa mukaan Traden hallitukseen kaudelle 2018!

Jos kiinnostuit ja haluat mukaan Traden Aktiivit -ryhmään, voit laittaa sähköpostia minulle pj (at) opiskelijayhdistystrade.fi, viestiä Traden Facebooksivulla tai tulet ilmiantamaan itsesi vaikkapa toimistolle!

Otathan rohkeasti yhteyttä minuun tai kehen tahansa hallituslaiseen, jos huomaat koulutukseen, tiloihin tai mihin tahansa Turun ammattikorkeakoulun tradenomiopiskelijan maailmaan liittyvissä asioissa kehitettävää!

Keväisin terveisin,

Johanna Järäinen

Opiskelijayhdistys Trade ry

3. Kevään tulevat tapahtumat

27.3.-9.4. Jäsenviikot

Nämä viikot ovat teitä, jäseniämme varten! Tämän kaksiviikkoisen aikana ständeilemme Salon, Lempparin, Seppiksen ja ICT-talon kampuksilla. Tule päivittämään TROL jäsentasosi, vastaamaan jäsenkyselyyn tai muuten vaan juttelemaan! Katso tarkempi ständiaikataulu alta.

ma 27.3. klo 10:30-13 Salo
ti 28.3. klo 10-12 ICT-talo
ke 29.3. klo 11-13 Lemppari
to 30.3. klo 11-13 Seppis

ma 3.4. klo 10-12 ICT-talo
ti 4.4. klo 11-13 Seppis
ke 5.4. klo 11-13:30 Salo
to 6.4. klo 11-13 Lemppari

Ilmoitamme mahdollisista muutoksista erikseen Facebookissa.

Insinöörit vs. Tradenomit -liikuntavuoro joka tiistai klo 20:30

Insinöörien ja Tradenomien yhteinen, viikoittainen liikuntavuoro. Tervetuloa mukaan liikkumaan rennossa ilmapiirissä! Seuraa Insinöörit vs. Tradenomit FB-sivua niin pysyt ajan tasalla mitä milloinkin pelataan.

4.4. Somen hyödyntäminen työnhaussa ja työelämässä

Järjestämme yhdessä Turun Seudun Tradenomien kanssa koulutuksen, joka on jäsenille täysin ilmainen.Tarjolla myös pientä purtavaa. Kouluttajana toimii viestintätoimisto Viestintäliiga (www.viestintaliiga.fi)

Tervetuloa mukaan!

5.4 Musavisa

Jo perinteeksi muodostunut kuukausittainen musavisa järjestetään The Cow:ssa taas huhtikuun ensimmäisenä keskiviikkona klo 19:00.

Kisailu tapahtuu noin neljän (4) hengen joukkueissa. Osallistuminen on maksutonta. Kisaamaan ovat tervetulleita kaikki, jotka tietävät tai luulevat tietävänsä jotain musiikista. Muistathan saapua ajoissa paikalle, sillä parhaat paikat viedään nopeasti!

6.4. TRADE goes excu: Yritysvierailu IKEA Raisioon

Mietityttääkö työharjoittelupaikan löytäminen tai elämä valmistumisen jälkeen? Kiinnostaisiko tutustua yrityksiin ja työpaikkoihin, joihin tradenomit voivat työllistyä? Tai haluaisitko vain tutustua menestyneeseen yritykseen?

TRADE goes excu -sarja alkaa yritysvierailulla IKEA Raisioon torstaina 6.4. klo 15:00 alkaen. Ikealla on mielenkiintoisia työtehtäviä esim. logistiikan, myynnin ja markkinoinnin tradenomeille.

Vierailu on jäsenille ilmainen. Paikkoja on rajoitetusti! Ilmoittautumiset osoitteeseen yhteistyo@opiskelijayhdistystrade.fi tai toimistoille.

10.4. Lautapeli-ilta 16-18 Lempparilla

Lemminkäisenkadun koulareista Trade, Elba, MoMe ja TOY yhdistävät jälleen voimansa ja tuovat piristystä maanantai-iltapäiviin. Joka kuukauden toisena maanantaina järjestetään Lempparin koularitiloissa (A174) ja sen läheisyydessä lautapeli-illat, jonka myötä pääset haastamaan itsesi ja kaverisi lempipelissäsi, näkemään uusia tuttavuuksia ja nauttimaan pientä naposteltavaa meidän piikkiin. Voiko lautapelejä muka koskaan pelata liikaa?

11.4. TROL -Ständi Sepänkadulla

Tradenomiopiskelijaliitto ja me ständeillään yhdessä Sepänkadulla!

Tule moikkaamaan Tradenomiopiskelijaliiton edustajia ja päivitä vaikka samalla jäsenyytesi.

12.4. TROL -Ständi ICT-talolla

Tradenomiopiskelijaliitto ja me ständeillään yhdessä ICT-talolla!

12.4. Epävirallinen Keilamestaruus 2017

Turun AMK:n epäviralliset keilamestaruuskilpailut järjestetään kymmenettä kertaa Kupittaan keilahallilla keskiviikkona 12.4!

Kerää 4 hengen joukkue. Joukkueesta yksi toimii yhteyshenkilönä, joka hoitaa ilmoittautumiset, maksut ja saa tarkemmat ohjeet illan aikataulusta. Tapahtuma on ollut viime vuosina erittäin suosittu ja paikkoja on ainoastaan 12 joukkueelle, joten toimikaa nopeasti!

Ilmoittautuminen kisaan on käynnissä Traden toimistoilla, Sepänkadulla ja Lemminkäisenkadulla.

Hinta per henkilö 10€, sisältäen keilailun (+kengät), sisäänpääsyn virallisille jatkoille Ei teemaa -bileisiin (Nightclub Marilyn) sekä molempien tapahtumien haalarimerkit.

Huomio! Joukkueen on suotavaa pukeutua yhteisen teeman mukaisesti, paras idea palkitaan Lynissä klo 00:00!

12.4. EI TEEMAA -bileet Marilynissä

EI TEEMAA -bileet ovat Traden jo traditioksi muodostuneet naamiaisbileet! Näissä bileissä saat pukeutua ihan miksi vaan. Teemaa ei ole rajattu Disney-prinsessoihin tai sarjakuva-pahiksiin, vaan voit olla IHAN MIKÄ VAAN! Parhaat pukeutujat palkintaan.

18.4. Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous

Tervetuloa rakkaan opiskelijayhdistyksemme sääntömääräiseen kevätkokouseen 18.4. klo 17:00! Tilana Aino, Lemminkäisenkatu 30.

Traden sääntömääräisessä kevätkokouksessa käydään läpi vuosi 2016, sekä päätetään vastuuvapauden myöntämisestä 2016 hallitukselle. Lisäksi kokouksessa käsitellään ja esitetään hyväksyttäväksi Opiskelijayhdistys Trade ry:n viestintäsuunnitelma jokapäiväistä viestintää tukemaan.

Kokous on avoin kaikille Traden jäsenille. Saavu paikalle mielenkiinnosta yhdistyksesi toimintaan ja nauttimaan tarjoiluista!

Virallinen kokouskutsu on sääntöjen mukaisesti nähtävillä molemmilla toimistoilla. Lisätietoja: pj@opiskelijayhdistystrade.fi

19.4. Keltaisten haalareiden bileet Vegasissa

Täällä ensimmäistä kertaa ikinä, KELTAISTEN HAALAREIDEN BILEET!
Turun keltahaalariset opiskelijajärjestöt: MK, IVA, TSTS, Trade, O´Diako ja Kompleksi järjestävät yhteiset bileet Vegasissa julistaen keltaista ilosanomaa. Tule paikalle tapaamaan muita keltahaalarisia ja juhlistamaan kevään alkua!

3.5. Musavisa

Kauden päätös Musavisa klo 19:00 alkaen The Cow:ssa, jossa selviää koko kauden voittajajoukkue! Tule mukaan nauttimaan rennosta visailumeiningistä ennen kuin jäädään kesälomille.

4. Jäsenkysely

Vaikuta ja auta meitä kehittämään toimintaa – vastaa jäsenkyselyyn! Haluaisimme myös kuulla mielipiteesi oman kampuksesi opiskelutiloista.

Kaikkien vastanneiden jäsenten kesken arvotaan 3 kpl 80 euron arvoisia lahjakortteja CLU TKU pakohuonepeliin!

“Aikamatkailevia etsiviä tarvitaan! CLU TKU on kaupungin parhaimmistoon kuuluva ulottuvuuksien välinen etsivätoimisto, jossa ratkaistaan haastavia mysteerejä halki ajan ja avaruuden.

Monthly info: April 2017

Happy start of spring to everyone! 🙂

1. Black level membership
  2. What’s up at the Board
  3. Events

1. Black level membership

Are you working alongside your studies, planning on working in the summer, or just plowing through your on-the-job practice? If you answered yes to any of these questions, then the Black level membership is just the right thing for you! The Black level contains all the benefits of Gold-, and Silver levels and also a membership in the unemployment fund.

To be qualified for the unemployment fund, you must have at least 26 work weeks a year, in which you work for a minimum of 18 hours a week. This doesn’t mean that the weeks have to be consecutive, and can be achieved relatively easily at the same time as working on your studies.

The Black level membership costs 114€/year, and can be paid in parts.

The Black-tier membership is relatively cheaper compared to other unemployment funds.

Also a little hint; If you have to be unemployed for even a month after your studies finish, you will be getting your money back already.

2. What’s up at the Board

The Board of Student Association Trade is elected every year in association’s statutory autumn meeting. New members of the Board start at the beginning of the year. For this year, we have got nice amount of new active members!

I present to you… The Board of Student Association Trade 2017:

Johanna Järäinen, Chairman / Education and social policies

Tero Loponen, Vice chairman / Member recruitment
Essi Kainulainen, Secretary
Karoliina Lehtinen, Treasurer

Janne Virkki, Fun and events / Sports

Viktor Nieminen, Fun and events

Matias Huhta, Communications / IT Business tutoring

Roosa Lönnqvist, Company cooperation / Overalls

Oskari Viitaniemi, Alumni

Janika Paukku, Sales tutoring

Jonne Perkola, Business logistics tutoring

Marjo-Riitta Reijonen, Business (Salo) tutoring

Minna Kankaala, IT Business tutoring

Satu Heikkinen, Library and information services tutoring

Vilja Riuttala, Business (Turku) tutoring

What is going on?

We have acquired a business ID, yay! One of the reasons we decided to get one, was need to be able to pay with a card at the office. The devices (iZettle) are already on the way.

We aim to improve our communications during the spring (and of course after that continually). We have been preparing a plan for communications with current and former board to improve our daily communications and we will present it at the annual meeting in april.

New websites www.opiskelijayhdistystrade.fi are ready, check them out! We are also getting a new member registry, which makes sending this monthly announcement straight to your email easy!

Do you want to be one of Trade Active members?

For the first time every member has a chance to be Trade Active member, even if you are not part of the board or a tutor. You have a chance to help arranging events or developing the association. By being Trade Active member, you’ll get a closer view on what we do, and who knows maybe you will want to join our board next year!

If you are interested and want to be part of our group “Traden Aktiivit” send an e-mail to pj(at)opiskelijayhdistystrade.fi, send a message in facebook or come to see us at the office!

And be free to contact me or anyone in the board, if you find something to develope in our education, facilities or anything in TUAS.

Spring greetings,

Johanna Järäinen
Chairman
Student Association Trade ry

3. Upcoming events this spring

27.3.-9.4 Memberweeks

These weeks are for you, member! During this two week period, we will be holding stands on campuses. Come to say hi, upgrade your TROL membership and buy overall badges.

5.4 Music Quiz

Come take part in a music quiz, starting at 7pm! The competing happens in groups of (roughly) four people. Taking part in the quiz is free. Everybody who thinks they know something about music are invited to take part. Make sure to arrive early, because the seats are taken fast!

The music quiz is hosted at The Cow, Aurakatu 3.

10.4. Board Game Night 16-18 at Lemminkäisenkatu

Come to play board games with Trade, Elba, MoMe and TOY! We offer games and some snacks but you’re more than welcome to bring your fav games. Lemminkäisenkatu 30 hall is where we start playing on April 10th from 4pm to 6pm.

11.4. TROL -Stand at Sepänkatu

The National Union of BBA Students will be having a stand with us at Sepänkatu campus!

Come say hello and why not for example update your TROL membership while you’re at it!

12.4. TROL -Stand at ICT-city

The National Union of BBA Students will be having a stand with us at ICT-City campus!

12.4. Unofficial bowling championship

Unofficial bowling championship competition of TUAS will be held for the tenth time this year!

WHEN? Wednesday 12.4. starting 18:30pm

WHERE? Kupittaa bowling alley

YEAH, I’M IN! HOW CAN I PARTICIPATE?

Gather a 4 person team. One of the team members will be the contact person who takes care of signing up, paying the attendance fee and will get further instructions for the evening.

Event has been really popular in past years and there is room only for 12 teams. So act fast! Signing up starts on the 27th of March at our offices in Sepänkatu and Lemminkäisenkatu.

12.4. EI TEEMAA -party at Night Club Marilyn

The NO THEME -party is a costume party that has already formed into a tradition at Trade! At this party, you can be dressed up as anything you would like, because there is NO THEME! Best costume will be awarded.

19.4. The party of the yellow overalls

It’s here for the first time ever, ! Turku’s student organizations with yellow overalls: MK, IVA, TSTS, Trade, O’Diako and Kompleksi are throwing a party together at Vegas to celebrate the greatness of yellow. Come meet other students in yellow overalls and to celebrate the start of spring!

3.5. Music Quiz

This will be the last music quiz of the semester. Come join us for the last time before the summer break!